söndag 9 augusti 2009

PER SILFVERSPARRE

2 kommentarer:

  1. Först idag, när jag läste Svenska Dagbladet, blev jag informerad om Per Silfversparres bortgång. Under frukosten memorerade jag några lyckliga tillfällen tillsammans med Per. Jag minns ölprovningen på Metro i Kista, hur han lärde oass att äta ostron på Hotell Stockholm. Vidare en oförglömlig 60-årsfest på Utö och 65-årsutflukten till Glasriket. En festlig buffé i Gamla stan. Flera möten i styrelsen i Vällingby, på Kungsholmen och här hemma i Glömsta. Sista gången, som vi var tillsammans var när vi spelade boule i våras. Jag kommer alltid att minnas Per som en god kamrat alltid vänlig och uppmärksam.
    Jan-Åke

    SvaraRadera
  2. Det var bestörtning jag läste Per Silfversparres dödsannons i dag. Vid frukostbordet i morse memorerade jag några episoder genom åren. Jag minns ölprovningen på Metro i Kista, där Per var värd. Likaså hur han lärde oss att äta ostron på Hotell Stockholm och en superb buffé i Gamla stan. Vidare ett fantastiskt 60-års jubiléum på Utö och en minnesvärd resa i Glasriket, när vi fyllde 65. Sista gången vi var tillsammans var i våras, när vi spelade boule. Några styrelsesammankomster har vi också haft i Vällingby, Kungsholmen och här hemma i Glömsta. Per har alltid varit en god kamrat, trevlig och uppmärksam. Jag saknar Dig verkligen Per.
    Jan-Åke

    SvaraRadera