torsdag 3 januari 2019

2019-01-03 TORSDAGSPILSNER, LÖWENBRÄU


1 kommentar:

  1. En liten trogen skara! Glömde bort att det var torsdag den 3 januari. Man blir litet dagvill på alla dagar såhär efter alla helger och en lång ledighet. Nästa gång är det den 7 februari. Då kan jag tyvärr inte heller, då jag bjudit hem en massa gäster på lunch till Pontonjärgatan den dagen kl 13. Själv ramlade jag sent på kvällen på juldagen då jag handlöst snavade över en stol i halvdunklet på Ekerö och ramlade på stengolvet med en tallrik i högra handen som krossades. Fick en massa skärsår i höger handflata och djupare skärsår i fram för allt långfingret av porslinsskärvor. Det skulle ha sytts inom ett dygn, vilket inte gjordes. Nu går jag var tredje dag hos distriktssköterskan och får handen omlagd. Den börjar läkas men det tar sin tid. Huvudsaken är att skärsåren inte infekterats och jag har fått restriktioner vad gäller duschning, tvagning och nyttjande av handen. Jag önskar er alla 35:or ett fortsatt gott nytt 2019.

    SvaraRadera